12.04.2011 22:51
Fz1 - strojenie moto / tuning i inne głupoty
Więć tak , po pierwszym sezone zrobiłem mały tunnung :P bo denerwował mnie niski zakres obrotów - nic sie nei działo do 7 -8 tys, a późnmiej petarda ...
Więc z zakończeniem sezonu przyszedł czas na zmiany:
- Sprzedałem wydech leo vince / SBK EVO III ten co na fotce z profilu. Zakupiłem piękną i głośną bestię MIVV Suono
Wydech ma super dzwięk i bez db killera daja czadu (plus lekkie strzały z wydechu)
- znalazłem na Aledrogo PC III od kolesia który nei wiedział co ma , bo sprzedał mi go razem z pełnym osprzętem z USA za grosze (750zł)
- Kupiłem filtr K&N + pełna modyfikacja puchy
- Wywalono Kata (o dziwo był - niemiaszek go nie wywalił :P)
- Wywalono cały osprzęt odpowiedzialny na ekologię AIS (zdjęcia nie moje z forum nie robiłem)
To już moje foty :
Mały tutorial dal zainteresowanych
- wymieniłem płytki przepustnicy na mniejsze
- załozyłem świece NGK Irydowe
- i pare dodatków które nie mają znaczenia z mocą : krótkie klamki z rególacją , płetwę pod silnik , lampe tylną led z kierunkami, stelaż po kufer centralny itd.
Całość kosztowała koło 3000zł.
No i zaczeła się zabawa z mapkami , na jednych dół super góra lipa , spalanie na jednej mapie osiągało 14l przy umiarkowanej jeździe. W tej chwili mam wgrana mapę ze stronki MIVV pod wydech. Jest fajnie :P duża poprawa w dolnym zakresie obrotów brak lagów na manetce. Jednak dla pewności jade na zestrojenie do Kędziora tak dla pewności , że się nie przelewa i mi tłoki nie wyskoczą :P . wizytę mam na ten piątek zobaczymy co pokarze wykres . PO cichu licze na 140 KM na kole czyli na wale 170 / 180KM bo seryjna wersja ma na kole 121KM a na wale 150KM. Powinno być kozacko. Jak będzei wykres to wrzuce.
Jutro postaram się wrzucić parę zdjęc sprzęta , ale jest brudny bo jak tylko mam chwilke to smigam :P
Dla zainteresowanych polecam stronkę http://www.yamahafz1oa.com/ pelna wiedza na temat Fazera i FZ1
Szerokości
Dodano 15.04.2011
No jest lepiej niż myślałem na kole :P jak na golasa chyba wystarczy, choć przydałby sie jeszcze cały klolektor wydechowy. Ale to może na zimę.
Komentarze : 33
Cześć,
Wiem ze wpis jest bardzo stary :P ale może masz gdzieś wykres z hamowni ? Interesowałby mnie również program na jakim jeździłeś. Jestem w trakcie wykonywania modyfikacji w swojej FZ1.
Robię wszystkie mody które miałeś tylko mam wydech Akrapa. Jeśli jeszcze pamiętasz to podziel się wrażeniami z jazdy po modach :)
Pozdrawiam
Płytki do zaslepienia ais - http://www.ebay.pl/itm/PAIR-AIS-Valve-Eliminator-SMOG-block-off-plates-Yamaha-FZ1-N-Fazer-/261533796849?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3ce4a109f1
Kolego bardzo bym prosił i namiar na te płytki do przepustnicy. Za cholere nie wiem gdzie je dostać.
Czy mógłbym wiedzieć gdzie było robione te strojenie ...bo widzę że blachy są z Pabianic.
Wittam kolegów, gdzie moge zakupić takie płytki bu zaślepić ais.
Wittam kolegów, gdzie moge zakupić takie płytki bu zaślepić ais.
WITAM MILOSNIKOW MOTOCYKLI, POTRZEBUJE PORADY GDZIE MOZNA ZAKUPIC PLYTKI DO ZASLEPIENIA AIS.POZDRAWIAM
WITAM MILOSNIKOW MOTOCYKLI, POTRZEBUJE PORADY GDZIE MOZNA ZAKUPIC PLYTKI DO ZASLEPIENIA AIS.POZDRAWIAM
ja leciałem 275km na liczniku, jak jest z Francji to na bank jest zdławiona na 100KM :P , sprawdź ile kw masz w dowodzie.
czołem,od tygodnia mam,takiego puiga...jestem zaskoczony i zadowolony,niby mały kawałek pleksy,a różnica w jeżdzie niesamowita!!no i wygląd fajny....i jeszcze pytanie,ile powinna iść FZ1?bo zastanawiam się,czy aby silnik,nie był zdławiony...motorek z francji,więc wszystko możliwe.pozdrowienia
napisze ci tak , jeżeli nie masz PCIII lub nowego, modyfikacji airboxa , wymienionej puchy to te płytki nic ci nie dadzą - poczytaj na forum FZ1 lub http://ivansperformanceproducts.com/other.htm#airinduction. Bo to nie tylko zmieniasz płytki ale w zestawie musisz wywalić całą ekologie i ja zaślepić tz Block - off plates.I dopiero wszytko raze, wraz ze strojeniem da coś. Ja teraz mam do wrzucenia cały kolektor arrow i dopiero będzie latał :P
No i może wreszcie ktoś mnie oświeci co konkretnie dają te mniejsze przepustnice w fz1.Zrobił bym to ,ale nie wiem jakie to wniesie poprawki w użytkowaniu,
byłbym wdzięczny za oświecenie od tunerów.
Thompson
Mi bardzo dużo dała spokojnie można się schować przy większych prędkościach (pow 200km). Polecam PUIG tą co u mnie bo inne koszmarnie wyglądają.
mam pytanie w sprawie szybki,nad lampą.poprawia troche komfort jazdy?mniej głowa telepie,przy większych predkościach,czy tylko sprawdza sie estetycznie?
świetny motocykl
pozdrawiam
www.rizoma.pl lusterek masa
Lusterka już kupiłem z motocyklem (wymieniłem lustra na sferyczne - dużo lepiej widać). Musisz szukać na ebay tam dużo nie standardowych rzeczy
bardzo ciekawy wpis i dosyć odważne poczynania :)
(a tak poza tematem, gdzie dorwałeś takie świetne lusterka?)
chętnie ale nie mam czasu na razie na takie zabawy. A po za tym szkoda mi sprzęta , ale rozglądam się z kolegą powoli za czymś na tor ...
273km/h na serii zapraszam na Poznań treningi od poniedziałku 18-19 kwietnia pozdrawiam
mam FZ1... uwielbiam go...koń do wszystkiego...
jak bym chciał jeździć plastikiem to bym nie sprzedawał GSXRa , i że trzeba wszystko zestroić to wiem bo o tym jest ten wątek
a po co przy nim grzebiesz kup R1 i z głowy... a jak chcesz dać czadu to na serii też można, zmień zębatki wystarczy, ten koń ma dość mocy co by się fajnie pobawić nie trzeba cudów, każda ingerencja w wydech zmienia mapy silnika trzeba wszystko stroić...a wali z rury bo nie dostrojony...
a i nie ma jak mówić o nowych oponach na Fz1 ,że ranty nie zjechane, pokaż mi moto który zjedzie do końca opony na polskich drogach :P.
ty kolego to chyba w głowie masz niezłą sieczkę. W dupie ma twoje zdanie i gówno wiesz o tym jak ja jeżdżę. W gsxr wymieniłem 3 opony przez sezon ale nie o tym jest ten wpis.
Ogolnie istnieje taka możliwość żebym Cie dogonił ale to by długo trwało bo bym musiał cała ziemia objechać do wokoło . A żebyś Ty mnie dogonił to bys na początek musiał nauczyć sie wykorzystywać cała możliwość pochylenia motorem . Bo patrząc na foty tej fz1 i opony to tyle się pochylasz co Cie wiatr przekrzywi . A opowiastki typu gsxfem 600 utrzymywałem sie za litrami , ale buell jest za słaby i za mocno na nim wieje zeby latac z litrami ale dobrze ciągnie od dołu , a na fz1 nie wieje i bedzie ok ale slabo ciagnie z dołu . Mozesz sprzedawac polowie riderbloga na kingwayach ale nie mi ja jezdze simsonem ! Ale suma sumarum to mi tam rybka mozesz nawet włozyc sobie silnik od Stara jak Ci słabo ciagnie z dołu i komputer sterujaca amiga 600 albo 1200 . Jak tam chcesz :*
Wszystkie japońskie koncerny podają moc moto na wale nie na kole .... Ile masz na kole nie wiem muszisz poszukać w necie. Ja znalazłem wartości w teście moto na stronce.
jaki jest przelicznik tych koni na wali do koni na kole? jest coś takiego ? mam w R1 159 koni na kole?
no...to są konkretne przeróbki-czekamy na wyniki z dyno... (jakiś wykresik) :) pozdro
Kocur, chyba ty nie ogarniasz :P nie jeździłem fz1 to się nie wypowiadają, na seri jest słaba reakcja na gaz. Denerwowalo mnie to po przesiadce z GSXR 1000. P. S. Może powinieneś odkręcić w swoim do końca to mnie dogonisz .... :P
dostojnykocur,
Wystarczy że piszesz wypociny na swoim riderblogu nie pisz komentarzy.
Temat super, bardzo fajny tuning:)
ogolnie bym proponowal zmienic na motor na 600 i zastosowac cos takiego jak redukcje biegu to nie bedziesz mial problemow z tym ze słabo ciagnie ani z Tym ze za mocno pow 7tys i nie ogarniasz , Albo tez proponuje nie odkrecac gazu do konca jak sie nad tym nie panuje
Kategorie
- Mechanika (1)
- Na wesoło (656)
- O moim motocyklu (6)
- Ogólne (151)
- Ogólne (5)
- Ogólne (1)
- Wszystko inne (25)
- Wszystko inne (4)